BAŞKAN ŞADİ YAZICI'DAN ŞELALE PARKA TRİLYONLUK GÜNEŞ SANTRALİ YATIRIMI
Yılda 274 ton karbondioksit salınımı, 25 bin ağacın yok olması engelleniyor

16 Ağustos 2020 Pazar 16:42
Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı konusunda çalışmalarına tüm hızıyla devam eden Tuzla Belediyesi, İstanbul ve bölge halkı için bir yaşam merkezi haline gelen Türkiye’nin en fonksiyonel parkı olan Şelale Park’a Güneş Enerji Santrali (GES) kurdu.

4 bin 200 metrekarelik alanda, 1386 panelden oluşan santralde, 367 kilowattlık elektrik enerjisi üretiliyor. 3 yılda yatırım bedelini karşılayan Güneş Enerji Santrali, aynı zamanda İstanbul’un Kamu alanındaki en büyük Güneş Enerji Santrali (GES) yatırımı unvanını taşıyor. Santralle birlikte 274 ton karbondioksit salınımı engellenmesinin yanı sıra her yıl 25 bin ağacın da yok olup gitmesinin önüne geçiliyor.

“Akıllı enerji yönetimi ve çevreye duyarlı alternatif enerji kaynaklarına yönelmeliyiz”
Tuzla belediyesi olarak çevre dostu, karbondioksit salınımını azaltmaya yönelik pek çok projeye imza attıklarına dikkat çeken Tuzla Belediyesi Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, şöyle konuştu: “Şelale Park’a kurduğumuz Güneş Enerjisi Santrali, Tuzla Belediyesi’nin gelecek için yaptığı en önemli çevre ve enerji yatırımlarından birisi oldu. Artık akıllı enerji yönetimi ve çevreye duyarlı alternatif enerji kaynaklarına yönelerek, kendini idame ettiren şehirler, projeler ve hizmetler sunmamız hayati önem taşıyor.
Tuzla Belediyesi olarak Şelale Park’ta yaptığımız 4 bin 200 metrekarelik güneş panellerimizle çevreye zarar vermeyen enerjimizi üretiyoruz. Parkımız 367 kilowattlık enerji üretimiyle beraber kendi enerjisini sağlayan dolayısıyla karbon nötr bir parktır. Geleceğin dünyasında en önemli konulardan birinin enerji olacağı bir dönemde, kendi enerjisini üreten bir ülke olmak adına her türlü enerji kaynaklarının mutlaka değerlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Küresel ısınmanın etkilerinin yaşanmaya başladığı günümüz dünyasında doğal kaynaklarımızı koruyarak enerji tasarrufu yapmaktan başka bir çıkışımız olduğunu düşünmüyoruz. Enerji kaynaklarının daha etkin bir şekilde kullanılması hedefiyle söz konusu projelerin devamlarını getireceğiz. İlerleyen yıllarda Tuzla’daki GES’lerin sayısını arttırmayı hedefliyoruz.”
“Akıllı enerji konusunda yatırım yapmaya devam edeceğiz”
Başkan Yazıcı, dünyada alternatif enerji kaynakları arayışına girildiğine ve bu alana ciddi yatırımlar yapıldığına dikkat çekerek, “Karbon ayak izimizi düşürecek, temiz ve sürdürülebilir enerji kullanılması konusunda proje ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Tuzla Belediyesi olarak geri dönüşümden enerji elde etmeye ciddi önem veriyoruz. Sanayi bölgesinde yer alan bir belediye oluşumuzu bir avantaya çevirdik. İlçemizde oluşan atıklardan enerji üretmenin yanı sıra atmosfere salınan ısıyı da seralarda kullanarak, bizi tam olarak sıfır atığa götürecek olan yöntem ve metotları uygulamaya çalışıyoruz. Akıllı enerji konusu özellikle sanayi bölgesinde olan Tuzlamız için çok önemli bir konu olmasından kaynaklı bu alanda yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
“Karbon nötr bir dünya elde edebilmek için el ele vermeliyiz”
Karbon ayak izleri ve ikinci ayak izleri açısından toplum olarak pek çok noktaya dikkat etmemiz gerektiğini ifade eden Yazıcı, şunları söyledi: “Ulaşımda kullandığımız bir aracın elektrikli olması, toplu taşıma aracı kullanma yerine bisiklet kullanmayı yaygınlaştırmak, özellikle kısa mesafelerde yürümeye özen göstermek çok büyük önem taşıyor. Bunun yanı sıra kullandığımız malzemelere de dikkat etmemiz gerekiyor. Mümkün mertebe alüminyum folyo değil de camdan veya mukavvadan ürünler tercih etmeliyiz. Yumurta alırken bile mukavva kutusuna dikkat etmemiz karbon ayak izleri ve ikinci ayak izi açısından önem taşıyor. Uzak memleketlerden malzeme almamaya da özen göstermeliyiz. Burada sıralayabileceğimiz daha pek çok dikkat etmemiz gereken hususlar var. Yeni nesil dünyamızı yaşanabilir kılmak için karbon emisyonu konusunda daha duyarlı davranmalıyız. Belediye olarak bu konuyu ciddi anlamda önemsiyoruz. Bu alanda pek çok çalışmamız var. Karbon nötr bir dünya elde edebilmek için hep beraber el ele vermeliyiz” diye konuştu.
TİCARET BAKANI ÖMER BOLAT’TAN PENDİK BELEDİYESİNE ZİYARETTicaret Bakanı Ömer Bolat, Pendik Belediyesini ziyaret ederek Belediye Başkanı Ahmet Cin ile bir araya geldi. Ziyarette, yeni belediye hizmet binası ile ilçede devam eden yatırım ve hizmetler hakkında değerlendirmelerde bulunuldu.15 Haziran 2026 Pazartesi 16:20GÜNDEM
KIZILCIK ŞRBETİ'NİN GENÇ OYUNCUSU ECE İRTEM KALP KRİZİ SONUCU HAYATINI KAYBETTİ"Kızılcık Şerbeti" dizisinde canlandırdığı "Işıl" karakteriyle tanınan 35 yaşındaki oyuncu Ece İrtem, evinde geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.15 Haziran 2026 Pazartesi 16:06GÜNDEM
TUZLA'DA DEV ORGANİZASYON İÇİN HAZIRLIKLAR AŞLADI:DRAGON BOT HEYECANI GERİ DÖNÜYORTuzla Belediyesi ve Tuzla Deniz Yıldızı Spor Kulübü iş birliğiyle gerçekleştirilecek olan 3. Tuzla Deniz Festivali kapsamında, "Tersaneler Yarışıyor 2026" Dragon Bot Yarışları için geri sayım başladı.15 Haziran 2026 Pazartesi 15:11GÜNDEM
TUZLA'DA NOSTALJİ RÜZGARI: KLASİK OTOMOBİLLER SAHİLDE BULUŞTUTuzla Belediyesi tarafından düzenlenen 2. Nostalji Araba Festivali, Tuzla Sahil Tören Alanı’nda yüzlerce kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Klasik otomobillerin sergilendiği festivalde ziyaretçiler nostalji dolu anlar yaşadı.15 Haziran 2026 Pazartesi 14:53GÜNDEM
15. ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ ÇAVUŞOĞLU'NDA AÇILIYOR!Kartal Belediyesi, eğitimde fırsat eşitliği vizyonu doğrultusunda ilçedeki kreş ağını genişletmeyi sürdürüyor.15 Haziran 2026 Pazartesi 14:24GÜNDEM
KARTAL BELEDİYESİ'NDEN LGS ÖĞRENCİLERİNE MORAL DESTEĞİKartal Belediyesi, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında geleceğe doğru önemli bir adım atan öğrencileri ve ailelerini sınav gününde de yalnız bırakmadı15 Haziran 2026 Pazartesi 10:46GÜNDEM
ACI BİLANÇO 5'E YÜKSELDİ:SİVAS'TA KENE CAN ALMAYA DEVAM EDİYORSivas'ın Koyulhisar ilçesi Çaylı köyünde hayvancılıkla uğraşan 3 çocuk babası Lokman Sönmez (52), kene yapışmasından bir hafta sonra rahatsızlanarak hastaneye kaldırıldı.15 Haziran 2026 Pazartesi 10:42GÜNDEM
ÜMRANİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ YIL SONU SERGİSİ AÇILDIÜmraniye Halk Eğitimi Merkezi bünyesinde yıl boyunca gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin ürünlerinin yer aldığı sergide, kursiyerlerin emek ve özveriyle hazırladığı birbirinden değerli eserler ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.15 Haziran 2026 Pazartesi 09:57GÜNDEM
MİLLİ HEYECAN PENDİK SAHİL MEYDANI’NDA YAŞANDIPendik Belediyesi, 2026 Dünya Kupası’nda A Milli Futbol Takımı’nın Avustralya ile oynadığı ilk grup maçını Pendik Sahil Meydanı’nda ve Gazipaşa Kuşlu Park’ta kurduğu dev ekran aracılığıyla yayınladı.15 Haziran 2026 Pazartesi 09:24GÜNDEM
PESİAD DEV KATILIMLA SEZONU KAPATTIPendik İş Adamları Derneği (PESİAD), 2025-2026 Çalışma Dönemi Sezon Değerlendirme ve Kapanış Toplantısı’nı bölgenin mülki idare amirleri, iş dünyasının liderleri ve dernek üyelerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirdi.13 Haziran 2026 Cumartesi 15:49GÜNDEM
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2016 Özgür İstanbul











Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.