28 Haziran 2026
  • İstanbul29°C
  • Ankara27°C

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE KAPASİTE AŞIMI ALARMI!

Kentsel dönüşüm süreçlerinin hızlanması ve "Yarısı Bizden" kampanyası eksenindeki yönlendirmeler, müteahhitlerin kapasite aşımı nedeniyle yeni mağduriyet tartışmalarını tetikliyor.

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE KAPASİTE AŞIMI ALARMI!

28 Haziran 2026 Pazar 13:23

Proje trafiğindeki artış, hak sahipleri ile yüklenici firmalar arasındaki ilişkilerde ciddi sorunları beraberinde getiriyor.
​Sürecin öne çıkan aksaklıkları ve uzman uyarıları şu şekildedir:​Aceleye Getirilen Sözleşmeler: Bazı müteahhitlerin, "Yarısı Bizden" kampanyasının biteceği argümanını kullanarak hak sahiplerini hızla sözleşme imzalamaya zorladığı iddia ediliyor.
​Kapasite Aşımı ve Geciken Teslimler: Mali gücü sınırlı olan bazı firmaların, yapabileceğinden fazla (5-10 arası) projeye imza attığı belirtiliyor. İlk projelerden elde edilen nakitle ayakta durmaya çalışan bu sistem nedeniyle, inşaat teslim sürelerinin 3 ila 4 yılı bularak sarkması mağduriyet yaratıyor.
​Karot Aşamasındaki Riskler: Dönüşümün ilk adımı olan karot alımı işlemlerinin müteahhitler tarafından hak sahipleri üzerinden yürütülmesi, uzmanlara göre riskin başladığı kritik kırılma noktasını oluşturuyor. Uzun süren yapım aşamasında, devlet desteklerinin yüksek kira maliyetlerini karşılamada yetersiz kaldığı vurgulanıyor.
​Belediye Bürokrasisinde Evrak Oyunu: Bazı firmaların belediyelere bilinçli olarak eksik evrak sunduğu, yaşanan gecikmeleri ise onay süreçlerine bağlayarak hak sahiplerini oyaladığı ve güven krizine yol açtığı ifade ediliyor.
​Sektör temsilcileri de mevcut durumu doğrulayarak; finansal gücü yetersiz firmaların çok sayıda projeye girip kaynak yaratmak için diğer şantiyeleri bekletmesinin vatandaşı doğrudan çıkmaza soktuğuna dikkat çekiyor.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
SON DAKİKA