SAĞLIK ÇALIŞANLARINDAN TUZLA BELEDİYESİ'NE TEŞEKKÜR
Tuzla Devlet Hastanesi’nde Koronavirüsü’ü ağır atlatan Tuzla Devlet Hastanesi Yoğun Bakım Hemşiresi Hamza Yıldız ve Tuzla Devlet Hastanesi Halkla İlişkiler ve Basın Birimi Sorumlusu Dilek Çınar, hastalığın seyrini anlattı.

27 Ocak 2021 Çarşamba 15:42
Yoğun Bakım Hemşiresi Hamza Yıldız, Koronavirüs nedeniyle yoğun bakıma kaldırılan vatandaşların ‘Ölmek istemiyorum’ dediklerini anlattı.

Koronavirüs salgını nedeniyle üstlerinde yükü en ağır hisseden sağlık çalışanları, yaşadıklarını anlattı. İstanbul Tuzla’da bulunan Tuzla Devlet Hastanesi Yoğun Bakım Hemşiresi Hamza Yıldız ve Tuzla Devlet Hastanesi Halkla İlişkiler ve Basın Birimi Sorumlusu Dilek Çınar, hastalığın seyrini anlattı. Koronavirüs salgınını ağır atlatan Yoğun Bakım Hemşiresi Hamza Yıldız, hastanede yoğun bakıma alınan hastaların ilk söylediği cümlenin ‘Ölmek istemiyorum’ olduğunu söyledi. Yoğun bakıma yatan hastaların derin bir nefes almanın hasretini çektiklerini belirten Hamza Yıldız, “Hastalar yoğun bakıma geldiği zaman ‘Ben ölmek istemiyorum’ diyor. Birçoğunda aynı şey var. Ölüm korkusu. Nefes almaları ciddi zor. Nefes alırken nasıl zorlandıklarını, Sağlık Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu kamu spotlarında görüyorsunuz. Oradakilerin birçoğu sanki reklammış gibi gösterilse bile gerçekte de biz aynı hastalar ile karşılaşıyoruz. Yoğun bakım ortamında nefes almakta zorlanan, bir kere bile derin nefes alabilmenin hasretini çeken birçok hasta ile karşılaşıyoruz. Bakanlığımızın kamu spotu sürekli dolaşıyor. Bunu artık herkesin uyması gerekiyor. Maske, mesafe ve hijyen kurallarını herkesin uyması gerekiyor. Özellikle şahsi olarak benim düşüncem havalar soğumaya başladı, uzun süredir havalar iyi gidiyordu. Tekrardan insanlardaki vücut kırgınlığı artacak, mevsimsel gribal enfeksiyonlar artabilir. Bu da Koronavirüs ile yeniden karşılaşmamıza sebebiyet verebilir” dedi
“SEMPTOMLARIM AĞIRLAŞARAK DEVAM ETTİ”
Testinin pozitif çıkmasının ardından sekizin gün sonrası semptomlarının ağırlaşarak devam ettiğini belirten Hamza Yıldız,” Koronavirüs’e yakalandığım zaman çok yoğun bir virüs yükü ile karşılaşıyorduk. Virüs yükünün farkındayız ve ekipman anlamında her türlü destek hastanemiz tarafından sağlanmasına rağmen birçok farklı arkadaşımız farklı dönemlerde Koronavirüs’e yakalandı. Bende yakalandığım dönemde hafif kırgınlıklar ve hapşırma ile başlayan semptomlar olması üzerine kendimi ve arkadaşlarımı koruma altına alıp izole etmeyi uygun gördüm. O günün sonunda test verdiğim zaman pozitif çıktı. Direk hapşırmak ve kırgınlık ile başladı. Daha sonra semptomlar ağırlaşarak devam etti. Özellikle efor ile başlayan nefes darlıkları yaşamaya başladım. Pozitif olduğum sekizinci günden itibaren iştahtan kesilmiş halde bulantılarım, ishalim eşlik ederek çok ağır bir tablo seyretmeye başladı. Yaklaşık 10’uncu gün tekrar kontrol testi verdiğim zaman o testimde pozitif çıktı. Çektirdiğimiz tomografi sonucunda çift taraflı akciğer tutulumu vardı ve ciddi anlamda nefes darlığı başlaması üzerine oksijen tedavisi ve diğer tedaviler için hastaneye yatışım gerçekleşti. Hastaneye yattığım dönemde tedavilerim hekim arkadaşlarımın ve hemşire arkadaşlarımın gözetimi altında devam etti. Bu süreci yaklaşık 20 günlük tedavi sonrasında tamamlamış oldum” dedi.
“ANNE KIZ BİRBİRİNDEN HABERSİZ YOĞUN BAKIMDA KALDI”
Yoğun bakıma aynı dönemde anne kızın yattığını belirten Hamza Yıldız,” Tuzla Devlet Hastanesi’nde yoğun bakım ünitemiz 46 yataklıdır. Çok ciddi bir virüs yükü ile karşı karşıyaydık. Çalıştığımız ortamda 40 hastaya kadar Koronavirüs hastası baktığımız dönemler oldu. Ne kadar koruyucu ekipman kullansak bile dirençten düştüğümüz zamanlar oldu. O dönemlerde yakalandığımı düşünüyorum. Yoğun bakımdan kapıp enfekte olduğumu düşünüyorum. Tabi gelen hastalarda gördüğümüz, ‘Bana bir şey olmaz’ diyen, tedavi başlamasına rağmen ilacını evde kullanmayan ve çok ağır akciğer tabloları ile gelen hastalarımız oluyor. Yoğun bakım servisimize bir anne ve kızı geldi. Çok dramatik ve psikolojik bir eşikti. Beklediğimiz, genç hastanın durumunun iyi olması yaşlı hastanın da durumunun ağır olmasıydı. Kızı 56 yaşındaydı, annesi de 70’li yaşlarındaydı. Ancak, 56 yaşındaki hastamız entübe, annesi ekstube durumdaydı. Sadece maske oksijen alan hastamızdı. Sürekli kızını soruyordu. Kızıyla aynı salondaydı ama kendisi bunu bilmiyordu. Annesi tedaviye yanıt verdi ve hızlı bir şekilde topladı. Kızının tedavi süreci biraz daha uzun sürdü. Entübeydi ekstübe ettik. Çok ciddi solunum egzersizleri, mobilizasyon tarzı birçok şeye ihtiyacı var. 15 gün entübe kalması sonrasında. Tabi ekstübe olduktan sonra anne ve kızın durumu iyi olduktan sonra ikisine de ‘Yoğun bakımdasınız. Durumunuz iyiye gidiyor. Gayet iyiye gidiyorsunuz’ dedikten sonra görüştürmeye başladık” dedi.
“BİZ VEBALI MIYIZ DİYEN BİLE OLDU”
Tuzla Devlet Hastanesi Halkla İlişkiler ve Basın Birimi Sorumlusu Dilek Çınar,” Ne yazık ki Mart’tan beri mücadele etmemiz rağmen, ben de Koronavirüs’ü geçirmiş bir sağlık çalışanı olarak, şunu söylemek istiyorum. Kesinlikle süreci semptomsuz, hafif, bana bir şey olmadı, ben artık maske de takmam gibi düşünülmesin. Sadece şunu söylemek istiyorum. Gerçekten semptom yaşanıyor. Bunu ben yaşadım. Çok iyi biliyorum. İnsan psikolojik olarak da, bir anda neye uğradığına şaşırıyor. Zaten o pozitif haberini duymak, bitiriyor. Bu işin tecrübelisi olarak bir anda acemisi oluyorsunuz. Şunu söylemek istiyorum. Bu yayılımın en büyük nedenlerinden bir tanesi dikkat edilmemesidir. Sürecin başından beri takip ediyoruz, maske doğru kullanımı neredeyse yok. Hep bir uyarı halindeyiz. ‘Biz vebalı mıyız?’ bile diyen oldu. Çok büyük şeyler ile karşılaştık. Hijyen ve mesafe çok önemli. Kapalı bir ortamda maskesiz hiç durulmasın. Bu bir süreç savaş. Ne olur biraz daha sabredelim” dedi.
“TUZLA BELEDİYESİ’NİN İNANILMAZ DESTEKLERİ OLDU”
Pandemi döneminde Tuzla Belediyesi’nin verdiği desteklerden bahseden Dilek Çınar,” Tuzla Belediyesi’nin bu süreçte inanılmaz destekleri oldu. Kendilerine buradan, yönetimim adına bir kez daha teşekkür ediyorum. Belediye Başkanımız Dr. Şadi Yazıcı ve ekinine. En ufak bir örnek vereyim, çay diyoruz hemen geliyor. Araba diyoruz hemen geliyor. Bunlara tek tek anlatmayayım ama gerçekten çok büyük destekleri oldu” dedi.
TİCARET BAKANI ÖMER BOLAT’TAN PENDİK BELEDİYESİNE ZİYARETTicaret Bakanı Ömer Bolat, Pendik Belediyesini ziyaret ederek Belediye Başkanı Ahmet Cin ile bir araya geldi. Ziyarette, yeni belediye hizmet binası ile ilçede devam eden yatırım ve hizmetler hakkında değerlendirmelerde bulunuldu.15 Haziran 2026 Pazartesi 16:20GÜNDEM
KIZILCIK ŞRBETİ'NİN GENÇ OYUNCUSU ECE İRTEM KALP KRİZİ SONUCU HAYATINI KAYBETTİ"Kızılcık Şerbeti" dizisinde canlandırdığı "Işıl" karakteriyle tanınan 35 yaşındaki oyuncu Ece İrtem, evinde geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.15 Haziran 2026 Pazartesi 16:06GÜNDEM
TUZLA'DA DEV ORGANİZASYON İÇİN HAZIRLIKLAR AŞLADI:DRAGON BOT HEYECANI GERİ DÖNÜYORTuzla Belediyesi ve Tuzla Deniz Yıldızı Spor Kulübü iş birliğiyle gerçekleştirilecek olan 3. Tuzla Deniz Festivali kapsamında, "Tersaneler Yarışıyor 2026" Dragon Bot Yarışları için geri sayım başladı.15 Haziran 2026 Pazartesi 15:11GÜNDEM
TUZLA'DA NOSTALJİ RÜZGARI: KLASİK OTOMOBİLLER SAHİLDE BULUŞTUTuzla Belediyesi tarafından düzenlenen 2. Nostalji Araba Festivali, Tuzla Sahil Tören Alanı’nda yüzlerce kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Klasik otomobillerin sergilendiği festivalde ziyaretçiler nostalji dolu anlar yaşadı.15 Haziran 2026 Pazartesi 14:53GÜNDEM
15. ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ ÇAVUŞOĞLU'NDA AÇILIYOR!Kartal Belediyesi, eğitimde fırsat eşitliği vizyonu doğrultusunda ilçedeki kreş ağını genişletmeyi sürdürüyor.15 Haziran 2026 Pazartesi 14:24GÜNDEM
KARTAL BELEDİYESİ'NDEN LGS ÖĞRENCİLERİNE MORAL DESTEĞİKartal Belediyesi, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında geleceğe doğru önemli bir adım atan öğrencileri ve ailelerini sınav gününde de yalnız bırakmadı15 Haziran 2026 Pazartesi 10:46GÜNDEM
ACI BİLANÇO 5'E YÜKSELDİ:SİVAS'TA KENE CAN ALMAYA DEVAM EDİYORSivas'ın Koyulhisar ilçesi Çaylı köyünde hayvancılıkla uğraşan 3 çocuk babası Lokman Sönmez (52), kene yapışmasından bir hafta sonra rahatsızlanarak hastaneye kaldırıldı.15 Haziran 2026 Pazartesi 10:42GÜNDEM
ÜMRANİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ YIL SONU SERGİSİ AÇILDIÜmraniye Halk Eğitimi Merkezi bünyesinde yıl boyunca gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin ürünlerinin yer aldığı sergide, kursiyerlerin emek ve özveriyle hazırladığı birbirinden değerli eserler ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.15 Haziran 2026 Pazartesi 09:57GÜNDEM
MİLLİ HEYECAN PENDİK SAHİL MEYDANI’NDA YAŞANDIPendik Belediyesi, 2026 Dünya Kupası’nda A Milli Futbol Takımı’nın Avustralya ile oynadığı ilk grup maçını Pendik Sahil Meydanı’nda ve Gazipaşa Kuşlu Park’ta kurduğu dev ekran aracılığıyla yayınladı.15 Haziran 2026 Pazartesi 09:24GÜNDEM
PESİAD DEV KATILIMLA SEZONU KAPATTIPendik İş Adamları Derneği (PESİAD), 2025-2026 Çalışma Dönemi Sezon Değerlendirme ve Kapanış Toplantısı’nı bölgenin mülki idare amirleri, iş dünyasının liderleri ve dernek üyelerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirdi.13 Haziran 2026 Cumartesi 15:49GÜNDEM
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2016 Özgür İstanbul











Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.