İLETİŞİM BAŞKANLIĞI'NDAN DEPREM GÖRÜNTÜLERİNE İLİŞKİN UYARI

İletişim Başkanlığı Elazığ'da meydana gelen 6.8 şiddetindeki depremle ilgili medya mensuplarının hassasiyet göstermesini isteyerek, kullanılacak görsellerin toplumda infiale yol açmayacak şekilde teyid edilmiş görsel kullanmaları konusunda çağrı yaptı

İletişim Başkanlığından yapılan açıklamada medya kuruluşlarının dezenformasona neden olacak yayınlar yapılmaması gerektiği ifade edilerek içeriklerin paylaşımı noktasında hassas olunması gerektiği belirtildi.

İletişim Başkanlığı tarafından medya kuruluşlarına yönelik yapılan açıklama şu şekilde;

-Doğru bilgi için kesinlikle resmi kaynaklar takip edilmeli, AFAD'ın acil durum bilgilendirmeleri dikkate alınmalıdır.

-Teyit edilmeyen görüntü ve bilgiler kesinlikle yayınlanmamalı ve paylaşmamalıdır.

-Konuya, medya kuruluşlarının sosyal medya mecralarında da benzer şekilde yaklaşılmalıdır.

-Bu süreçte deprem bölgesinde görev yapan mülki, idari amirler başta olmak üzere görevli kişiler medya mensuplarımızca çalışmaları engelleyecek ölçüde meşgul edilmemelidir.

-Deprem bölgesinde başta olmak üzere telefon vb. tüm iletişim araçlarının gereksiz şekilde meşgul edilmemesinin de afet yönetiminde herkesin yerine getirmesi gereken sorumluluklardan biri olduğu unutulmamalıdır.

-Bu süreçte resmi makamlar ve uzmanlarca emniyet ve can güvenliğine ilişkin uyarıların yanı sıra depreme hazırlıklı olmaya ve deprem anında yapılacaklara dönük bilgilendirmelerin daha önemli hale geldiği dikkate alınmalıdır.

KARTAL BELEDİYESİ KREŞLERİNDE KARNE HEYECANI
PENDİK'TE KARNE HEYECANI: ALPER GEZERAVCI ÖĞRENCİLERLE BULUŞTU
TUZLA'NIN GENÇ YILDIZLARI MEZUN OLDU
PENDİK BELEDİYESİ'NDEN MUHARREM AYI'NA ÖZEL AŞURE İKRAMI
TUZLA DENİZ FESTİVALİ 3 BAŞLIYOR
YKS ÖĞRENCİLERİNE MORAL VE MOTİVASYON KAMPI
20 BİN KİŞİYE DEV KAZANLARDA PİŞEN AŞURE İKRAM EDİLDİ
''ORTA SEVİYE AKREDİTASYON BELGESİ'' ALMAYA HAK KAZANDILAR
KARTAL’DA YAS-I MUHARREM ANMASI GERÇEKLEŞTİ
İZMİR'DE ŞAFAK OPERASYONU:İKİ BELEDİYE BAŞKANI GÖZALTINA ALINDI