• BIST 1.095
  • Altın 471,234
  • Dolar 7,6361
  • Euro 8,9583
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 27 °C

Çöküş

Emin Varol

Üniversite giriş sınavı sonuçları açıklandı. Tüm sorulara doğru cevap verenlerin sayısı yüzde birin altında kaldı. Öğrenciler 40 soruluk matematik testinde 3.9 soruya doğru yanıt verdi. Diğer alanlardaki testlerde de başarı durumu çok düşük. Bu tablo eğitim sistemindeki büyük bir çöküşü ifade ediyor. Kindar ve dindar nesiller yetiştirmek için dizayn edilen eğitim sistemi çökmüştür. Eğitim sisteminin çökmüş olması ülkenin geleceğinin kararması demektir. Bunun devamı ülkede çöker. Şüpheci, sorgulayan, araştıran nesiller yetiştirmek çağdaş eğitimin amacıdır. Kindar ve dindar nesiller yetiştirecek eğitim sisteminde, sadece teslim olmak, söylenenlerin doğruluğunu düşünmeden kabul etmek esastır. Bu sitemde pozitif bilgilerle donanmış insan yetişmez. Dünyanın dört günde ve gök kubbenin iki günde yaratıldığına, dünyaya en yakın göğe yıldızların, kandil gibi, süs olarak asıldığına, dindar nesiller yetiştirecek eğitim sisteminde, inanmak zorundasınız. Evrenin yaratılışını incelemeye gerek yoktur. Dünyanın dönüşünü meleklerin düzenlediğini kabul edenler, evreni inceleme gereği duymazlar. Kurbağayı cumhurbaşkanı yapsan ülkeyi bataklık yapar. Amma iyi niyetle yapar. Çünkü bataklık kurbağanın yaşam alanıdır. O, ülkenin geleceğinin güven altına alınmasını bataklık yapmakta görür. Dincilerde, dindar nesil yetiştirmeyi ülke geleceği için gerekli görürüler. Bunlar dindar nesil değil, dinci nesil yetiştirmenin peşinde. Dinciler bir tarih boyunca bilimle kavgalı olmuştur. Bilimle kavgalı olacak nesiller yetiştirerek, ülkenin geleceğini güvence altına almak imkanı yoktur. Gelişmiş ülkelerde yetişen yeni nesiller bilimle donatılırken, bizde bilimden yoksun nesiller yetiştiriyoruz. Bilimden yoksun nesillerle bilimle donatılmış nesiller, yarın bir rekabet ortamına girecektir. Buradan bilimden yoksun nesillerin başarı ile çıkması, eşyanın tabiatına aykırıdır. İslam dünyasının, bir sömürge dünyası oluşunun ana nedeni de budur. Eğitim insan yetiştirme, yani insanı karşılaşacağı sorunları çözecek donanımla donatma işidir. Bunun içinde bilime kaçınılmaz şekilde gerek vardır. Bilimin yerine sorunları aşmak için başka bir araç arayacak olursanız, boşun uğraşmış olursunuz. Okul müfredatından "Evrim Teorisini" çıkarıp onun yerine "Yaratılış Teorisini" ikame etmek, çağdaş eğitim sistemini dinamitlemek demektir. Düşünmeyen, teslim olan, sorgulamayan, bilimle donanmamış nesillerin, geleceği olmadığı gibi, ülkenin geleceğini de ipotek altına aldırırlar. Bu AKP iktidarı döneminde Milli Eğitim Sistemi yaz yoz tahtasına dönüştü. Her seferinde dinci ve kinci nesiller yetiştirme amacına uygun hale getirildi. Okul müfredatları imam hatip okullarının müfredatına dönüştürüldü. Milli Eğitimin yerini gerici bir eğitim aldı. Bilimin yerini hurafeler, düşünme araştırma ve sorgulamanın yerini, teslimiyetçilik aldı. Çağdaş eğitimden hızla uzaklaşıldı. Okullar birer ticaret kurumu haline dönüştürüldü. Öğrenciler müşteri oldu. Eğitim kurumları eğitim vermekten çok, öğrencilerin kesesine odaklandı. Sistem parası olan öğrenebilir, parası olmayan cahil kalsın temeli üzerine inşa edildi. Bu gidişin sonucu ortada. Bu gidişi durduramazsak, çağdaş uygarlığa ulaşmamız hayalden de öte olur.  

Bu yazı toplam 158 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür İstanbul | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.